راهنمای خرید بیمه آتش سوزی و زلزله پاسارگاد

بیمه‌های آتش‌ سوزی که توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود تقریبا دارای پوشش‌های یکسانی هستند، بیمه آتش‌ سوزی می‌تواند خسارت مالی که ممکن است در اثر خسارات تحت پوشش برای همه ساختمان‌ها با هر کاربری و با هر گونه سازه اتفاق بیافتد را جبران نماید. البته باید توجه داشته باشید که بیمه آتش‌ سوزی در کنار خسارت آتش‌ سوزی، پوشش‌های اضافی دیگری از قبیل سیل، زلزله، ترکیدگی لوله آب، سرقت و غیره را جبران می‌کند. شرکت بیمه پاسارگاد از جمله شرکت‌هایی است که با مدیران خوب خود توانسته در سال‌های اخیر مورد استقبال مشتریان بیمه آتش‌ سوزی قرار بگیرد. در این نوشته به بررسی بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد خواهیم پرداخت. نکته: بیمه زلزله یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی است و به تنهایی بیمه مستقلی نیست.


بیمه نامه آتش‌ سوزی پاسارگاد برای واحد های غیر صنعتی و صنعتی

طبیعی هست که سرمایه موجود در انبارها و واحدهای غیرصنعتی زیاد است و اهمیت داشت بیمه آتش سوزی برای سرمایه‌های بالاتر بیشتر می‌شود. در این نوع از بیمه‌نامه تمامی واحدهای اداری و تجاری، و واحدهای ارائه دهنده خدمات عمومی و فرهنگی تحت پوشش قرار می‌گیرند. پوشش‌های این بیمه‌نامه برای ساختمان، تاسیسات و موجودی مربوط به هر کدام از واحدها می‌باشد. بیمه آتش‌ سوزی مغازه نیز در زیر مجموعه این بخش قرار می‌گیرد.
منظور از واحدهای صنعتی در این بیمه‌نامه شامل تمامی کارخانجات می‌باشد. در این بیمه‌نامه تمامی خسارات وارد شده به ساختمان، ماشین آلات، کالای در جریان ساخت و موجودی انبار و تاسیسات واحد های صنعتی که در لیست بیمه‌نامه آورده شده تحت پوشش قرار می‌گیرد.


پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد

با خرید هر نوع بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد از جمله بیمه آتش‌ سوزی مسکونی، بیمه آتش‌ سوزی غیر صنعتی از جمله واحد های تجاری و اداری و بیمه آتش‌ سوزی صنعتی، تحت پوشش خطراتی از قبیل آتش‌ سوزی،صاعقه و انفجار قرار می‌گیرد. آتش‌ سوزی، صاعقه و انفجار سه پوشش اصلی بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد می‌باشد.


پوشش زلزله و سایر پوشش‌های بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد

قبل از هر توضیحی کافیست بدانیم که بیمه زلزله به عنوان یک بیمه مستقل وجود ندارد و بیمه زلزله از پوشش‌های بیمه آتش سوزی می‌باشد. در بیمه زلزله پاسارگاد، شما علاوه بر پوشش‌های اصلی که در بیمه آتش سوزی پاسارگاد دارید، می‌توانید برای جبران هزینه‌های مالی که در اثر زلزله رخ می‌دهد تنها با تهیه کلوز بیمه زلزله در بیمه آتش سوزی از این امکان بهرمند گردید. پوشش‌های دیگر بیمه آتش سوزی پاسارگاد شامل موارد زیر است: پوشش زلزله، آتش‌ سوزی، طوفان و سیل پوشش جبران خسارت ناشی از ترکیدن لوله آب پوشش شکست شیشه پوشش سرقت با شکست حرز پوشش ریزش ، رانش زمین پوشش ریزش کوه و سقوط بهمن جبران هزینه های بازسازی ساختمان این امکان نیز برای بیمه گذار بیمه زلزله وجود دارد که ملک به همراه لوازم آن و یا فقط ساختمان مورد نظرش را بیمه نماید. مستاجران می‌توانند اثاثیه منزلشان را بدون بیمه کردن ساختمان بیمه زلزله نمایند. نکته: بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد و بیمه زلزله پاسارگاد فقط خسارات مالی را تحت پوشش قرار می‌دهند و در برابر جبران خسارات جانی هیچ تعهدی را ندارند.


نرخ بیمه آتش‌ سوزی و زلزله پاسارگاد

در فرمول محاسبه حق بیمه آتش‌ سوزی بیمه پاسارگاد، نرخ بیمه آتش‌ سوزی بسیار مهم می‌باشد. نحوه محاسبه بیمه آتش‌ سوزی بر اساس نرخ بیمه آتش‌ سوزی، متراژ ملک، ارزش اثاثیه، ارزش هر متر مربع از بنا، پوشش‌های اضافی، تخفیفات انجام می‌شود. نرخ بیمه آتش‌ سوزی بیمه پاسارگاد معمولا بر اساس نوع کاربری محل بیمه شده و نوع سرمایه انبار شده و معمولا پس از بازدید مشخص می‌شود. به عنوان مثال نرخ بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد برای منزل مسکونی متفاوت از نرخ بیمه آتش‌ سوزی مغازه است و یا نرخ بیمه آتش سوزی صنعتی با نرخ بیمه آتش سوزی غیر صنعتی نیز بر اساس ریسک سنجی محل مورد بیمه متفاوت است. حتی شاید نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی و نحوه سیم کشی برق هر ساختمان بیمه شده در نرخ بیمه آتش سوزی پاسارگاد اثر گذار باشد. در مواردی که ارزش سرمایه مورد بیمه بالا باشد، نیاز به بازدید کارشناسی دارد، در این صورت قیمت نهایی بیمه آتش‌ سوزی بعد از اعلام نرخ بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد از سوی کارشناس آتش سوزی بیمه پاسارگاد محاسبه می‌شود.



شرایط تخفیف خرید بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد

بیمه‌نامه آتش‌ سوزی از جمله بیمه‌نامه‌هایی می‌باشد که در شرکت‌های مختلف تخفیف‌های گوناگونی دارد. در بیمه آتش‌ سوزی پاسارگاد نیز برخی از این تخفیفات به بیمه‌گذاران آتش‌ سوزی ارائه می‌شود. از جمله تخفیف‌های بیمه آتش‌سوزی پاسارگاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بیمه پاسارگاد به دارندگان بیمه عمر پاسارگارد ۲۰ الی ۴۰ درصد تخفیف بیمه آتش‌ سوزی ارائه می‌کند ارائه تخفیف بیمه آتش‌ سوزی برای دارندگان مهر نظام مهندسی و نظام پزشکی به میزان ۲۰ درصد ارائه تخفیفات مناسبتی که به صورت دوره‌ای توسط بیمه پاسارگاد ارائه می شود


سطح توانگری مالی شرکت بیمه پاسارگاد

هر ساله بیمه مرکزی گزارشی را مبنی بر سطح توانگری شرکت های بیمه منتشر می‌کند که بر اساس این گزارش شرکت های بیمه در ۵ سطح طبقه‌بندی می‌شوند. شرکت‌هایی که در سطح یک قرار دارند شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند بر اساس معیارهای انتخاب بیمه مرکزی و انتخاب مردم در رتبه یک قرار بگیرند. بیمه آتش سوزی پاسارگاد در چند سال اخیر توانسته همواره در سطح توانگری یک قرار بگیرد.